Forgotten man

Bodor Pali bácsi

2017. március 13. 05:53 - Forgotten man

Elment Diurnus. Elment Pali bácsi. 

Habár számítani lehetett a rossz hírre, most mégis értetlenül állok. Mit is tehetnék, írok, mint mindig amikor valami fáj.

Most méltatni kellene az újságírói múltadat, beszámolni az üldöztetésedről, ellenállásodról, Magyarországra költözésedről, itteni pályádról. Fel kellene sorolni a díjaid, kitüntetéseid. Tudatni a világgal nem egyszerűen tollforgató voltál, hanem fantasztikus EMBER, tanár. Ezt ma sok-sok kolléga megteszi. Én Rád szeretnék emlékezni, hisz mindent Neked köszönhetek. 

Gimiben, az első karácsony idején kellett írnia mindenkinek az ünnepi emlékekről. Már nem emlékszem, miért olvastad a fogalmazványt, de azt mondtad: belőled újságíró lesz. Mondtam nem, színésznő. Mondtad Te: újságíró. Ezen hat évet vitatkoztunk, aztán egy helyre jelentkeztem: a Szegedi Egyetemre. Valami újságírónak tűnő tárgy lettem. Igazad lett. 

Szerda reggel volt Veled óránk, egy pici világos teremben. Minden reggel hoztál egy kiló banánt. Azt mondtad, így jobban megy a szépírás. Nemcsak írni tanítottál meg bennünket...a kíváncsiság mesterségére. Tőled tudom: mit jelent az igazság keresése vagy hogy lehet valaki szubjektíven objektív azaz publicista. Hányszor boncolgattad az újságírói moralitás kérdését vagy tanítgattál mindenkit Magad körül a sorok mögé nézni. Nekem Te vagy a Walkürök lovaglása. 

A szakdolgozatomat ízekre szedted. Sírtam, tomboltam: hát semmi nem jó rajta? Hát minek lettem újságíró? Hogy legyen saját stílusod. Évekig boncolgattad a megjelent cikkeim, egy frászban voltam: mikor jön az e-mail. Rettegtem mit írsz és utáltam, hogy soha semmi nem elég jó Neked. Aztán nem írtál. Kérdeztem: miért? Hát mert újságíró lettél...

 

Mindig azzal hülyítettél, hogy volt az egyetemen egy titkos hódolom, de nem árulod el amíg... nem diplomázom, nincs meg az első munkahelyem, az első publicisztikám, az első vezetői pozícióm, az első férjem...férjhez kellett volna mennem. 

Az a huncut mosoly, a humorod, a Lényed, az éles eszed, a látásmódot, Te magad...hiányozni fogsz. Köszönök minden Drága Pali bácsi. Nyugodj békében! 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://forgottenman.blog.hu/api/trackback/id/tr5512333697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása